Gå direkt till textinnehållet
logotyp

Vi rekryterar i Halmstad

Nyheter

I linje med PEs strategi att utveckla starka team i regioner där våra tjänster efterfrågas, öppnar vi nu kontor i Halmstad. Rekrytering pågår för fullt med fokus på junior och senior expertis inom byggkonstruktion.

Det nyöppnade kontoret i Halmstad, med placering i Trade Center vid Halmstad Högskola, leds av konstruktören Kasper Reiderstedt. Han var tidigare stationerad på PEs kontor i Göteborg.

– Genom högskolans byggnadstekniska utbildningar finns goda möjligheter att hitta ny kompetens lokalt. PE vill växa till en självklar och snabbfotad partner på den lokala marknaden, samtidigt som vi har ordentligt med muskler i ryggen. Vi kan ta oss an de allra flesta uppdrag tack vare vår breda kompetens. På samma gång besitter vi på PE spetskompetens inom specifika områden som till exempel höga byggnader och träbyggnader. Halmstad kommun har offensiva planer som kommer att leda till byggprojekt av alla de slag framöver, så vi ser en stor potential för våra tjänster här, säger Kasper Reiderstedt, ansvarig för PEs Halmstadskontor.

PE Teknik & Arkitektur består av cirka 850 konsulter inom hållbar samhällsutveckling med fokus på byggnader och deras närområde i alla faser av livscykeln. Vi finns idag på ett 20-tal kontor och med cirka 200 medarbetare inom byggkonstruktion är PE en av landets största aktörer inom området med sikte på ytterligare tillväxt.

– Vi vill finnas nära våra kunder som verkar på lokala marknader. Södra Halland är i dag en högintressant region som samtidigt är svår att täcka in för våra befintliga kontor i Göteborg och Malmö. Det är bakgrunden till att vi väljer att göra den här satsningen, säger Jonas Sindler, affärsområdeschef Byggnad på PE.