2021-05-19 | Nyheter

”Utan engagemang kommer du aldrig att göra skillnad”

Projektledaren Angelica Buszman började på PE 2015 och har sedan dess fått se bolaget dubblera sin storlek. Hon trivs bäst på en arbetsplats som hela tiden utvecklas där hon själv får vara med och påverka.

Vad har förändrats mest sedan du började?
Jag blev anställd på ett av PEs dotterbolag som bara jobbade med projektledning och den största förändringen sedan jag började är att vi numera bara är ett bolag. Jag har varit med under hela resan från en liten aktör och till att nu finnas i hela landet och arbeta betydligt mer tvärdisciplinärt. Det ger stora möjligheter och gör att vi kan ta fler spännande och stora uppdrag samt bidra mer till våra kunder än vi kunde som ett litet endisciplinärt bolag.

Vad tycker du är roligast på jobbet?
Det som motiverar mig mest och gör det kul att gå till jobbet är mina uppdrag och fantastiska kollegor. Vi åstadkommer någonting tillsammans och bryr oss om varandra. Sen kanske det låter klyschigt, men jag är stolt över att verka i samhällsbyggnadsbranschen. Jag känner att jag och det team jag tillhör bidrar till att bygga ett bättre samhälle. Ibland i små steg och ibland i större. Men det arbete vi gör och de byggnader och projekt vi arbetar med är bestående, vårt arbete ger konkreta resultat och står kvar i många år.

Kan du berätta om ett projekt där du varit med och gjort samhället lite bättre?
Åh, jag har verkligen många spännande och roliga projekt där jag känner att vi verkligen gör skillnad. För att nämna några så har jag exempelvis arbetat med ett omfattande fastighetsutvecklingsprojekt med hållbarhetsfokus och många generalkonsultuppdrag med enormt många olika kompetenser involverade. Det har varit utvecklande och lärorikt. Ska jag nämna något specifikt så är det Mälarhöjdens gymnastikhall, där har vi varit med från början till slut och det känns häftigt att ibland tänka på att just nu tränar och utvecklas morgondagens gymnastiktalanger i hallen som jag varit med och utvecklat tillsammans med Stockholms stad.

Engagemang är en av våra värderingar, vad betyder det för dig?
Har du engagemang så kommer du komma dit du vill och den inställningen ligger mig varmt om hjärtat. Min definition av ordet är att man bryr sig lite extra. Att man är beredd att gå den extra milen för att nå sitt mål eller göra något lite bättre. Du kan ha hur många år som helst i branschen och kunna allt om allt, men utan engagemang så kommer du aldrig att kunna göra skillnad. För mig är det i särklass viktigast om du ska driva ett framgångsrikt projekt.

Vad gör du om tre år?
Jag vill ha tagit steg i min utveckling och ha en större ledarroll. Jag vill att vi har de mest spännande samhällsbyggnadsprojekt där vi kan göra som mest skillnad. För att få det måste vi fortsätta växa och utvecklas som bolag och vi ska vi ska vara aktören på marknaden där man vet att man får engagerade och kompetenta team inom hållbar samhällsutveckling.

Jobba hos oss
Vi letar alltid efter dig som delar vårt engagemang och som vill vara med och forma framtidens hållbara samhälle. Läs om våra lediga tjänster på karriar.pe.se och connecta med oss för att inte missa spännande karriärmöjligheter!