2021-08-23 | Nyheter

Rekordmånga kollegor att välkomna

Efter ett år präglat av pandemin är samhället på god väg att repa sig och efterfrågan på hållbara och innovativa tjänster inom samhällsbyggnad är stor. Ett kvitto på den positiva utvecklingen är att vi välkomnar hela 35 nya medarbetare under augusti - ett nytt rekord. Aldrig tidigare har så många börjat under en enskild månad exklusive förvärv.

Under den senaste veckan har medarbetare börjat i Trollhättan, Stockholm, Göteborg, Malmö, Uddevalla, Jönköping och Eskilstuna. Rekryteringarna har skett inom alla affärsområden och vi har välkomnat bland annat byggnadskonstruktörer, projektledare, elkonsulter, inredningsarkitekter, arkitekter, vvs-konsulter och vattenreningskonsulter.

- Hittills i år har vi lyckats attrahera och anställa över 100 medarbetare och i augusti slår vi rekord! Vårt hårda jobb och fokus på tillväxt ger resultat. Det finns en stor efterfrågan på vår kompetens och just nu har vi över 30 annonser ute på vår karriärsida, säger Madeleine Falk, rekryteringsansvarig.

Vill du vara med och forma framtidens hållbara samhällen? Se våra lediga tjänter här >

Fem nya medarbetare om varför de sökt sig till PE:

”När jag arbetade som entreprenör på Midroc samarbetade jag mycket med PE. De jag hade kontakt med på PE var ett väldigt trevligt och glatt gäng och PE är ett drivet, innovativt och spännande företag.” - Niklas Hjorth, konsult inom fastighetsautomation

"Jag sökte tjänsten hos PE då jag delar företagets värderingar och ser fram emot utmaningarna man ställs för som konsult."  - Emma Wahlfridsson, byggnadsfysiker

”Personlig utveckling har stor betydelse i företagets anda, den visionen vill jag vara med och driva framåt.” - Sokol Greicevci, uppdragsledare

”Jag sökte tjänsten som elkonsult på PE för att jag imponerades av bolagets stora framåtanda och beskrivningen som en samhällsbyggare.” - Andreas Tallberg, elkonsult

”Anledningen till att det blev PE var för att konstruktörerna har haft ett gott rykte i Jönköping. Det kändes bra att gå in i ett företag som har stort förtroende från branschen.” – Liam Tran, uppdragschef