2020-08-24 | Nyheter

”Ett drömläge som vi tillsammans ska utnyttja”

PE i Västsverige har på senare år vuxit genom strategiska förvärv såsom Integra, Mats & Arne Arkitektkontor och FAST Engineering. I höst flyttar cirka 170 medarbetare samman till större lokaler i centrala Göteborg. ”Den utveckling vi haft de senaste åren har varit väldigt spännande”, säger PEs divisionschef Mathias Thorsson som nu också blir kontorschef.

Vad betyder flytten för teamet i Göteborg och våra kunder?
När vi sitter i samma lokaler finns det helt andra förutsättningar att bygga en gemensam kultur, något som är mycket positivt både för vårt team och våra kunder. Målet är även att flytta fram vår position på den lokala marknaden och genom samlokaliseringen stärker vi vår konkurrenskraft och vår kundservice. Med ett ökat samarbete ser vi stora vinster för oss själva och våra kunder.

Kan du berätta lite mer om kontoret?
Det är ett fint kontorshus på Kämpegatan 3 i centrala Göteborg och Platzer är vår hyresvärd. Byggnaden är certifierad enligt BREEAM Good och vi har vid inflyttningen lyckats återanvända mycket av vår tidigare inredning vilket såklart känns bra. Vi är ett stort gäng om sammanlagt cirka 170 medarbetare och vi har kompetens inom det mesta rörande Arkitektur, Projektledning, Byggkonstruktion, Geoteknik, VVS-design, El, Tele & Säkerhet, Brand, Risk & Skydd samt Järnväg.

Varför var det viktigt att flytta ihop?
PE har genom åren genomfört flera strategiskt viktiga förvärv och vi har fram tills nu suttit ganska utspritt. Vi ska nu komma samman och det gör vi bäst i gemensamma lokaler. Den utveckling vi haft de senaste åren har varit väldigt spännande och det har till exempel varit fantastiskt att se hur Integra Engineering, Mats & Arne Arkitektkontor och FAST Engineering med flera blivit en del av PE. Tre stora namn i Göteborg inom sina discipliner – det har verkligen gett oss ett drömläge som vi tillsammans ska utnyttja.

När bjuder ni in kunder och samarbetspartners till inflyttningsfest?
I dagsläget har vi en förhoppning om januari men allt beror på vilka direktiv som kommer från FHM. Då hoppas vi kunna välkomna alla till våra nya lokaler.

Tack och lycka till Mathias!