2020-09-11 | Nyheter

“Det är viktigt att teamet är i fokus”

PE har snabbt vuxit till att bli ett av Sveriges ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur och under 2019 enades bolaget under ett varumärke. Nicke Rydgren är Marknadsdirektör och här berättar han mer om PEs varumärke och den nya kampanjen ”Teamet framför allt” som rullat ut brett nu i september.

Nicke Rydgren

Vad handlar kampanjen ”Teamet framför allt” om?
Teamet framför allt är vårt kommunikativa koncept som utgör grunden för vår kommunikation, både internt och externt​. Konceptet bygger vidare på grundidén om att vi är multidisciplinära, arbetar tillsammans i olika team och att vi inte är rädda för att hitta nya lösningar. Man kan säga att konceptet är en kommunikativ översättning av vår gemensamma historia, våra mål och ambitioner framåt. Det är ett sätt att prata om vilka vi är och vad vi gör tillsammans med våra kunder.

Varför är teamen viktiga?
Som samhällsbyggare vet vi att mångsidiga team är nyckeln till ett bra resultat. Vi är själva summan av olika företag och förstår värdet i att arbeta tillsammans. Tillsammans med varandra, våra kunder och branschkollegor söker vi därför smarta sätt att samverka. Starka team gör oss mer innovativa och får oss att hitta synergieffekter och hållbara lösningar som man annars inte hittar. Det handlar mycket om en inkluderande inställning som utnyttjar styrkan i mångfald.

Kampanjen fokuserar mycket på det lokala erbjudandet, varför då?
Våra olika marknader och lokala kontor har olika förutsättningar och utgångslägen och våra kunders projekt är ofta regionala. Därför är det viktigt att vi visar att vi finns på över 30 orter och är närvarande på de lokala marknaderna. Behöver man hjälp av oss så ska man som kund veta att arbetet leds av det lokala teamet som har med sig helheten i ryggen.

Är bilderna i kampanjen på riktiga team?
Ja, självklart! Vi är stolta att kunna visa upp våra medarbetare och team. Det är viktigt att det lokala teamet är i fokus även när det gäller vår marknadsföring och då är det bästa sättet att sätta dem längst fram.

Vad vill du att kampanjen ska uppnå?
För oss är kommunikationen en direkt förlängning av vår strategi och ett sätt att hantera de utmaningar och möjligheter vi ser tillsammans med våra uppdragsgivare. Med kampanjen vill vi såklart att fler ska veta vilka vi är och vilja bli en del av vårt team, som kund eller medarbetare.

 

Bilder från kampanjen