2017-03-24 | Pressmeddelande

Projektengagemang utsedd till årets nykomling inom employer branding

Teknik- och arkitektkoncernen Projektengagemangs gedigna employer branding-arbete börjar ge resultat. I undersökningsföretagets Universums årliga mätning bland över 21 000 svenska universitets- och högskolestudenter står det klart att Projektengagemang utsetts till årets nykomling. Dessutom slår man sig in på listan över landets 100 mest attraktiva arbetsgivare bland civilingenjörer.

Projektengagemang har sedan starten 2006 fokuserat på att erbjuda konsulttjänster inom arkitektur, industri och energi, installation samt bygg och anläggning. Idag finns bolaget på ett 30-tal orter i Sverige och nyligen anställde Projektengagemang sin tusende medarbetare.

De senaste åren har företaget gjort stora satsningar för att locka till sig nya unga talanger, ett arbete som nu gett resultat. Priset för årets nykomling inom employer branding bland ingenjörsstudenter delades ut på en gala i Stockholm och det var marknadsdirektör Peter Edstrand som tog emot utmärkelsen. Projektengagemang kan även stoltsera med att ta sig in på listan över landets 100 mest attraktiva arbetsgivare bland civilingenjörer.

– Detta är ett kvitto på att vi är på väg åt rätt håll och att vårt hårda arbete gett resultat. Studenterna börjar få upp ögonen för oss som arbetsgivare och jag tror att många ser att vi gör saker annorlunda jämfört med våra konkurrenter. Hela organisationen har slutit upp bakom arbetet och det är väl förankrat i alla affärsområden och styrelsen. Vi måste dock fortsätta att jobba hårt om vi ska nå vårt mål om att bli den mest attraktiva arbetsgivaren i vår bransch, säger Peter Edstrand, marknadsdirektör på Projektengagemang.