2017-03-02 | Pressmeddelande

Projektengagemang tillsätter ny affärsområdeschef

Arkitekt- och teknikkonsultkoncernen Projektengagemang fortsätter att växa och nu tillträder Mathias Thorsson som chef för affärsområdet Byggnad. Tidigare har Mathias arbetat på Reinertsen där han hade rollen som regionchef för västra Sverige.

Projektengagemang finns på ett 30-tal orter runt om i Sverige och har idag nästan 1 000 medarbetare. Koncernen har hög ambition att växa och nu tillträder Mathias Thorssonsom chef för affärsområdet Byggnad. Mathias har en gedigen erfarenhet av projekt- och projekteringsledning för byggnader och anläggningar. Sedan 2016 har Mathias tillhört Projektengagemangs verksamhet i Göteborg.

– Vi är väldigt stolta att få in en så kompetent person som Mathias. Med hans mångåriga bakgrund som chef inom bygg- och anläggningsbranschen är jag övertygad om att han kommer tillföra mycket till såväl affärsområdet som den operativa ledningen, säger Per Göransson, operativ chef och vice vd på Projektengagemang.

Affärsområdet Byggnad innefattar genomförande av projekt inom samtliga faser av en fastighets livscykel med både offentliga och privata beställare inom hela bygg- och fastighetssektorn.

– Projektengagemang är ett växande bolag med entreprenörsanda och stark kompetens. Det känns roligt att få en central roll där jag är med och utvecklar verksamheten och vårt kunderbjudande ytterligare, säger Mathias Thorsson, affärsområdeschef på Projektengagemang

Ladda ned pressmeddelande