2016-09-30 | Regulatoriska pressmeddelanden

Mariestadsföretaget förvärvas av teknikkonsulten Projektengagemang

Konsultkoncernen Projektengagemang gör ytterligare ett förvärv och köper teknikföretaget Mariestads Elautomatik AB. I och med köpet stärker Projektengagemang nu sin konkurrenskraft inom elautomatik.

Konsultkoncernen Projektengagemang fortsätter att växa och elektroautomatikföretaget Mariestads Elautomatik AB är det senaste tillskottet. Mariestad Elautomatik AB är ett teknikföretag som erbjuder tjänster och kompletta åtaganden inom automation och styrning. Idag verkar bolaget bland annat  inom följande segment och branscher: automotiv, energi, process, tillverkande samt offshore. Företaget har elva anställda.
– Med den unika kompetens som MEA besitter breddar vi Projektengagemangs kunnande och helhetserbjudande så att vi än bättre kan möta våra kunders behov. Det är ytterligare ett steg i vår utveckling att bli en av Sveriges främsta konsultkoncerner inom teknik och arkitektur och en viktig del på vår resa till börsintroduktion 2017, säger Per-Arne Gustavsson, vd Projektengagemang.
– Vi på MEA ser fram emot att bli del av en av de främsta teknikkoncernerna där vi kan bidra med nästan 30 års erfarenhet inom elektroautomation. Genom åren har vi jobbat inom många olika segment där vi bland annat levererat styrsystem för industri, energi och offshore. Några projekt som sticker ut är styrsystem till Adriatic LNG, väldens största offshore-gasterminal, och styrsystem till montagepressar för monteringen av den gigantiska partikelacceleratorn i Cern, säger Stefan Söderberg, vd Mariestad Elautomatik AB.